Cand ai nevoie de asistenta rutiera si de ce?
3 min read
Cand vorbim despre asistenta rutiera, serviciul de tractare auto ne vine intotdeauna in minte, dar aceasta asistenta include mult mai multe servicii utile in zilele noastre. Este una dintre cele mai raspandite si bine-cunoscute acoperiri in politele de asigurare auto, dar nu toate politele si/sau companiile au aceleasi acoperiri. Deci, este foarte important sa stim in detaliu ce servicii avem. Pentru detalii, intra pe asistenta rutiera Oradea.
Ce este asistenta rutiera?
Serviciul de asistenta rutiera vine in sprijinul asiguratului in cazul unor posibile accidente sau imposibilitati de a continua sa circulam cu vehiculele noastre. Acest serviciu este de mare importanta, deoarece exista multi factori care pot face imposibila continuarea calatoriilor noastre (defectiuni mecanice, accidente, pierderea cheilor, perforari ale rotilor etc.), motiv pentru care importanta acestui serviciu astazi face ca aceasta acoperire sa fie una dintre cele mai apreciate de asigurati.
Pentru a putea folosi asistenta rutiera, companiile au in mod traditional telefoane unde pot solicita serviciul, problema este ca, in multe cazuri, aceste telefoane sunt linii care includ o suprataxare a facturilor de telefon. Dar, pe de alta parte, exista deja companii care includ o linie fixa sau chiar posibilitatea de a solicita serviciul prin aplicatii.
Asistenta de calatorie de la Km. 0. Ce este? Toate politicile o includ?
Cand vorbim despre asistenta de la Km.0 este serviciul pe care compania de asigurari il ofera de la locuinta asiguratului. Adica, atunci cand am contractat aceasta acoperire, ne asiguram ca, daca vehiculul nostru sufera o defectiune sau un accident la noi acasa, compania va oferi serviciul sau de asistenta (tractare in special).
Acest serviciu nu este inclus in toate politele de asigurare, depinde de companie, de aceea este important sa cunoastem conditiile generale ale politei contractate si sa stim care sunt acoperirile pe care le-am inclus. Multe politici includ serviciul de asistenta rutiera de la un numar de kilometri de la adresa stabilita in politica.
De exemplu, acopera serviciul de tractare de la 30 km de casa, astfel incat, in cazul unei defectiuni sau al unui accident produs la mai putini kilometri distanta, nu am putea avea serviciul de tractare acoperit si asiguratul ar trebui sa suporte cheltuielile.
Pe de alta parte, exista si limite in acelasi mod, adica in maximul de kilometri pe care compania acopera pentru a putea oferi serviciul. Unele companii limiteaza asistenta la 100, 200 sau 300 de kilometri, ceea ce inseamna ca, daca fac o calatorie mai lunga decat acei kilometri distanta si masina sufera o avarie, serviciul nu ar fi inclus si, prin urmare, trebuie sa ne ocupam de cheltuielile pentru remorcarea si transportul vehiculului nostru. Acest lucru are o mare importanta, deoarece in calatoriile lungi, daca trebuie sa aducem vehiculul inapoi la casa noastra, suma este foarte mare.
Ce poate include o asistenta rutiera?
- Asistenta de calatorie (macara): Serviciu prin care compania isi asuma costurile de remorcare si transport al vehiculului asigurat.
- Preluarea si salvarea vehiculului, daca este necesar pentru remorcare.
- Transferul asiguratului.
- Asistenta pe drumuri improprii
- Revenirea la adresa obisnuita.
- Continuarea calatoriei.
- Cazare in timpul repararii vehiculului.
- Deplasare pentru ridicarea vehiculului reparat.
- Avansul fondurilor pentru reparatii in strainatate.
- Trimiterea cheilor de rezerva: atat pentru furt, cat si pentru pierdere.